Hogyan válassz VIRTUÁLIS ASSZISZTENST!

Stresszkezelő tippek!
2018-03-20

Hogyan válassz VIRTUÁLIS ASSZISZTENST!

2018-at írunk, gomba mód elszaporodtak a virtuális asszisztensek és megszaporodott azoknak a száma is, akik már rendelkeznek negatív tapasztalatokkal ez ügyben. Engem is keresett már meg olyan - most már elégedett - ügyfél, akinek első körben nem voltak jó tapasztalatai más virtuális asszisztenssel.

Miért fontos nekem, hogy jól válassz online asszisztenst és elégedett legyél?

Először is imádom a munkámat, és megdolgoztam a sikereimért. Elkötelezett híve vagyok a minőségi munka végzésnek, és ezzel együtt az elégedett ügyfeleknek. Az elégedett ügyfél, szívesen ajánl és jó hírét viszik a szakmának. Tisztában vagyok azzal is, hogy mindenkinek más az igénye, személyisége, más feladatra, problémára keresi a megoldást, ezért nem mindenkinek ugyanaz a távasszisztens megfelelő. Egy szó, mint száz az én érdekem is, hogy megfelelő munkatársat találj.

A számodra legjobb virtuális asszisztens megtalálása nem is olyan könnyű, összeszedtem neked pár alap dolgot, hogy mire figyelj oda a kiválasztásnál.

A kezdetek

Ha már eljutottál arra a pontra, hogy segítség kell, már jó úton vagy. Előbb vagy utóbb megtalálod a neked legmegfelelőbb virtuális asszisztenst (ne keseredj el, ha elsőre nem sikerült). Itt is igaz az a mondás, hogy lassan vedd fel, szánj rá időt, hiszen az egyik leghasznosabb munkatársad lesz, és ha nem megfelelő, nem vagy elégedett a munkájával, akkor gyorsan bontsd fel vele a szerződésedet (természetesen ez arra az esetre vonatkozik leginkább, ha hosszabb távra tervezed az együttműködést, de kisebb feladatnál is légy körültekintő).

Legelőször meg kell fogalmaznod pontosan, hogy milyen feladatra, feladatokra keresel online asszisztenst. Napi 1-2 óra céges adminisztrációra? Projektre? Ügyintézésre? Közösségi oldalak kezelésére? Ha nem tudod mit szeretnél, milyen feladatokra keresel távasszisztenst, akkor nem is tudod neki elmondani, így ő sem tud korrekt megoldást nyújtani, árajánlatot adni – mindenképpen ez legyen az első lépés. Írd le!

Majd kezdj el nézelődni az interneten, tájékozódj, a Google neked is a barátod (üsd be a keresőbe virtuális asszisztencia). Nézegesd meg a weboldalakat, gyűjts információkat. Ki/kik nyújtanak olyan szolgáltatást amire neked szükséged van? Mióta dolgozik, tevékenykedik ebben a szakmában? Egyedül dolgozik vagy csapatban? Van neve, arca, elérhetőségei? Mindenképpen legyen! Milyenek az árai, vannak csomagajánlatai? Nézd meg a hozzá tartozó közösségi oldalakat. Facebook, Instagram, Linkedin. Vagy, csinálhatod pont fordítva is, azaz kezdheted a Social Media-val. Lényeg, hogy nézz utána és szimpatikus legyen!

Érdemes pár olyat kiválasztanod, akik már legalább 1 éve tevékenykednek, tapasztaltak, rendelkeznek referenciával, elégedett ügyféllel/ügyfelekkel, azaz minőséget képviselnek.

Árajánlat kérése

Ha minden jól megy és sikeresen szűkítettél, akkor maradt 3-5 virtuális asszisztenciával foglalkozó, szimpatikus vállalkozó, aki tökéletesnek látszik a feladatra.

De hogyan tovább?

Vedd fel a kapcsolatot mindegyikkel, e-mailben, telefonon. Írd le, mond el nekik mi lenne a megoldandó feladat, amit delegálnál, kiszerveznél. Beszélj meg időpontot konzultációra (Skype, Messenger vagy ahogy neked kényelmes), ha van rá lehetőség akkor találkozz vele személyesen.

A konzultáció hasznos, akkor is ha pontosan tudod, hogy milyen feladatra és mennyi időre alkalmaznád. Hogy miért?

Hogy jó döntést tudj hozni, hogy egy kicsit megismerd, főleg, ha hosszabb távra szeretnéd alkalmazni. Illetve lehetnek olyan ötletei, amikre nem is gondoltál. Illetve, nagyon sok minden leszűrhető egy levélváltásból, beszélgetésből, találkozóból. Az emberi kapcsolatok, kontaktok fontosak (akkor is ha ez a szakma virtuális), csak egy kicsit átalakultak.

Figyeld meg

Kérdez a kiadandó feladattal kapcsolatban? Milyen a hozzáállása? Utánanézett a cégednek? Úgy érzed fontos vagy neki te és a céged, ügyfélcentrikus? Vannak konstruktív ötletei? Skype-on pontosan akkor hív amikorra megbeszéltétek? Ha azt írja 2 nap múlva küldi az árajánlatot akkor az időben megérkezik? Ha találkoztok akkor pontos, odaszól ha késik?

Apró szösszenet amire még, érdemes odafigyelned: ha a közösségi oldalaid kezelésével akarod megbízni akkor vannak követői a Facebookon, Instagramon? Kérdezd meg az általa kezelt oldalakról és nézz utánuk. Tetszik, hatékony ahogy kommunikál?  Ha szövegírással bíznád meg, akkor vezet blogot, olvashatod valahol az írásait?

Ha még soha nem alkalmaztál VA-t (ha már igen akkor is) és mondjuk webshopot kell feltölteni 5.000 termékkel, akkor nyugodtan kérj tőle próbamunkát, ha hosszabb távra alkalmaznád a VA-t akkor az 1. hónapot nevezzétek ki próbaidőnek és egyelőre csak erre az 1 hónapra kössetek szerződést. Máris sokkal nyugodtabb vagy, nem?

Az árak

Tudom, hogy ez sarkalatos kérdés és kényes téma. DE!

Döntsd el mit szeretnél! Magadnak és a cégednek is a legjobbat? Profizmust, tapasztalatot, minőséget?

A jókat itt is meg kell fizetni.

A virtuális asszisztens vállalkozó, nincs szüksége irodára mert home office-ból, a saját eszközeivel dolgozik, számlát állít ki, amit költségként elszámolhatsz. A kiállított számlán felül semmiféle költséged nincs. Ezeket vedd figyelembe!

Ha megvan a kiválasztott

Remélem sikerült az árajánlatok és az asszisztensek közül kiválasztanod, a számodra legjobbat.

Bele is csaphattok a munkába, de előtte mindenképpen kössetek megbízási szerződést, méghozzá olyat, ami titoktartási pontot is tartalmaz. Hiszen nem szeretnéd, ha a céges dolgaid illetéktelen kezekbe kerülnének!

Tudnék még rengeteg fontos dolgot írni, de kezdetnek ennyi elég.

 

Ha kérdésed van, vagy segíthetek a kiválasztásban, nyugodtan keress meg.

 

Baráti üdvözlettel:

Hamvai Mária Mariann