Egy jó virtuális asszisztens aranyat ér!

Hogyan válassz VIRTUÁLIS ASSZISZTENST!
2018-04-05
AHA, most már értem!
2018-05-14

Egy jó virtuális asszisztens aranyat ér!

Mint azt már az előző bejegyzésemben írtam (http://virtualis-asszisztencia.hu/2018/04/05/hogyan-valassz-virtualis-asszisztenst/) , nekem is fontos, hogy jól válassz virtuális asszisztenst és elégedett ügyfél légy. Ennek tükrében szeretnék neked bemutatni egy-kettő olyan virtuális asszisztenst, akiknek a tevékenysége és munkássága példamutató és nagyban elősegítik e szakma hazai elterjedését és jó megítélését.

Kezdjük egy olyan hölggyel, akinek a nevéhez fűződik a Virtuális Asszisztensek Magyarországon szakmai csoport létrehozása - melynek keretében össze is fogja és mentorként támogatja őket. Továbbá létrehozott egy „piactere” - keres-kínál oldalt is, hogy a kereslet és a kínálat könnyebben megtalálja egymást. (https://www.facebook.com/groups/VirtualisAsszisztensKeresKinal/)

Kiss-Márton Adrienn az IRODAMANAGER - https://www.irodamanager.hu/

Hogyan talált rád ez a szakma és mikor?

Szeretek több lábon állni, gyakorlatilag a https://www.munkavallalovagyok.hu/ -val kezdtem 2012-ben amikor még várandós voltam, ez volt az a munka, hivatás a HR-es múltamnak is köszönhetően, amit szívvel lélekkel tudtam végezni. Ennek keretében igyekeztem és igyekszem ma is segíteni a munkavállalóknak.

Ahogy én nevezem független munkaügyes vagyok - Olyan tapasztalt munkaügyi szakember, aki jártas a TB, munkajog területén; munkáltatóktól munkavállalóktól függetlenként objektív választ ad egy-egy felmerülő munkaügyi/ családtámogatási/munkajogi kérdésre, problémára.

2014-ben jött el az idő, amikor is virtuális asszisztens lettem, bár én sokkal jobban szeretem az Irodamanager megnevezést.  Észrevettem, hogy van egy rés a piacon, hogy van rengeteg kkv vagy akár multi is, ahol hiányzik egy ilyen online, vállalkozás támogató munkatárs. 2014-ben az az elképzelés, hogy nem csak egy cégnek dolgozol és pláne, hogy otthonról, úgynevezett home office-ból nagyon újnak számított.

Nem volt könnyű. Az elejétől kezdve ki kellett találni, ki kellett alakítani mindent, a rendszert, hogy hogyan kommunikálok az ügyfelekkel, hogyan szerzem meg és tartom meg a bizalmukat, és persze még sok más dolgot. Rengeteg munka és tanulás van mögötte, amit most, hogy sikeres vagyok sem hagyhattam abba, hiszen mindig van hová tovább fejlődni.

Mi a specialitása az Irodamanagernek?

Szeretem a kihívásokat és szeretek segíteni, igazi manager típus vagyok. A rendszerezés, a folyamatok „rendberakása” a szívem csücske. Feladat és megoldás centrikus vagyok. Szeretem a pörgést magam körül.

Sok cég, cégvezető nem is tudja mennyi mindent lehet hatékonyan delegálni, kiszervezni virtuális asszisztensnek. Ezeknek a feladatoknak a feltérképezésében és a megfelelő online munkatárs megtalálásában is szívesen és eredményesen segédkezem.

Mi vezérelt amikor a VA szakmai csoportot és a VA keres-kínál oldalt létrehoztad?

Az ügyfelek és a szakma szeretete. Szeretném, ha az ügyfelek, akik Virtuális asszisztenst foglalkoztatnak egyre többen lennének és egyre többen és többen csatlakoznának azoknak a táborához, akik elégedettek az online asszisztensükkel. A minőségi munkavégzés és ezzel együtt az elégedett ügyfél, elengedhetetlen a szakma széles körű megismertetéséhez és a home office népszerűsítéséhez.

Az én utam anno még nehéznek volt mondható, szeretnék a kezdőknek, akik komolyan gondolják és rengeteg munkát tesznek a vállalkozásuk felfuttatásába segíteni. Célom továbbá egy olyan támogató és egymást segítő közösséget létrehozni a Virtuális asszisztensek számára Magyarországon, ahol valódi összetartás van, mert hiszek abban, hogy együtt könnyebb.

Mit gondolsz van létjogosultsága a virtuális asszisztenseknek Magyarországon?

Egyértelműen igen.

Úgy gondolom még mindig az út elején járunk, de már sokkal jobb a helyzet, mint pár éve amikor én kezdtem. Tőlünk nyugatabbra már elfogadott és elterjedt ez a fajta vállalkozástámogatási forma, remélem nálunk is hamarosan széles körben elterjedt lesz. Sokat dolgozom, dolgozunk rajta.

Természetesen nagyon fontos mind a megbízói, mind a megbízotti részről a folyamatos edukáció, tájékoztatás. 

Megbízói részről tapasztalataim alapján megtörténik lassan a paradigmaváltás és egyre többen elhiszik, bíznak benne, hogy nem szükséges egy irodában, velük egy helyen tartózkodni a hatékony és kiváló munkavégzéshez.

Egy jó virtuális asszisztens aranyat ér, ha ezt sikerül felismertetni minél több céggel, vállalkozóval, nyert ügyünk van és kialakul a WIN-WIN szituáció.

Köszönöm a beszélgetést és szurkolók, hogy megvalósítsd a terveidet!

Baráti üdvözlettel:

Hamvai Mária Mariann