Ahogy dolgozni, munkálkodni kezdünk egy ügyféllel, szinte azonnal felmerül a kérdés, hogy milyen formában osszunk meg egymással a feladatokat, dokumentumokat, jelszavakat esetleg hogyan írjuk alá a szerződésünket, ha nem is találkozunk.
Igyekszünk mindig alkalmazkodni az ügyfelekhez és azokat a felületeket használni, amik nekik már beváltak, de sokan vannak, akik eddig még nem adtak ki a feladataikból, ezért nem is rendelkeznek ezirányú tapasztalatokkal, pici segítségre szorulnak ezügyben.
Lássunk akkor pár említésre méltót tényleg a teljesség igénye nélkül.
Itt találod: https://trello.com/
Ez egy nagyon egyszerű, könnyen megérthető és kezelhető, feladatszervező program, amit az asztali gépeden is tudsz használni és mint applikációt a telefonodra is tudod telepíteni (mi mindkettőt használjuk).
Regisztrálj és máris használhatod az ingyenes verziót. (vannak fizetős, nagyobb tudású csomagok is)
Ha rajtunk kívül még valakit vagy valakiket be akarsz vonni a projektbe, feladatba, akkor kérd meg hogy regisztráljon ő is a Trelloba, mert csak így tudod vele is megosztani, így fogja ő is látni a táblákat.
Már kész is! Innentől kezdve megoszthatod velünk a feladatokat, létrehozhatsz úgynevezett táblákat, csatolhatsz dokumentumokat, létrehozhatsz listákat, ami éppen szükséges. Ha bármelyikünk beleír, csatol, létrehoz benne valamit a másik értesítést kap róla, ha feliratkozik a táblára.
Regisztrálás után a nyelvet magyarra tudod állítani, ha szükséges.
Nemcsak céges feladatokra, projektekre használhatod, a privát dolgaidat is tudod benne vezetni, sőt érdemes is, főleg, ha rettentően elfoglalt vagy.
Itt találod: https://www.lastpass.com/
Imádom! Erre a felületre is regisztrálnod kell.
A LastPass egy online jelszókezelő ami könnyebbé és biztonságosabbá teszi az internetes böngészést. Azaz, megjegyzi a különböző felületekhez tartozó felhasználóneveket és jelszavakat.
Miért jó ez neked?
Ez akár úgy is lehetséges, hogy a jelszót magát nem is tudjuk, mert be tudod állítani, hogy „csillagozza” a jelszót.
Egy jelszót, egy mesterjelszót kell csak megjegyezned, amivel ide, erre a felületre belépsz.
Természetesen ezt is használhatod a privát célokra is.
Itt találod: https://www.hellosign.com/
Nem ékeskedek más tollával ezt egy kedves ügyfél ajánlotta nekem, ez egy elektronikus aláírást létrehozó platform.
Kinyomtatom a szerződést, aláírom a szerződést, vissza szkennelem a szerződést, te is kinyomtatod, aláírod és postázod!
Régen ez volt a gyakorlat nálunk is.
Macerás és egyáltalán nem profi.
Online dolgozunk, legtöbbször nem is találkozunk, a szerződéseket mégis alá kell írni. Erre találták ki a HelloSign-et.
Szintén regisztrálni kell, amit Google fiókkal is megtehetsz. Van ingyenes verzió, ami havi 3 dokumentumot enged elektronikusan aláírni.
Amióta ezt ismerjük, használjuk is.
A megbízási szerződésünk tartalmaz egy olyan pontot is amely elfogadja az elektronikus úton tárolt szerződést és a megbízó és a megbízott elektronikus aláírását a szerződésen.
A Google fiók annyira elterjedt, hogy talán nem is kellene írni róla. Vagy mégis?
Hasznos lehet létrehozni egy fiókot, ha eddig még nem tetted meg, Annyi minden hasznos dolog használható vele, hogy kár lenne kihagyni.
Gmail, Google Naptár, Google Drive, You Tube - csak hogy párat megemlítsek.
Ezeken kívül még sok más lehetőség van az igényeknek megfelelően.
Ezekbe a programokba, applikációkba a legkönnyebb beletanulni, belejönni. Az elején pedig, ha szükséged van rá természetesen segítünk.
Baráti üdvözlettel:
Hamvai Mária Mariann